Перейти к содержимому


Фото

Silent Hill: Origins


  • Чтобы отвечать, сперва войдите на форум
1635 ответов в теме

#91 Lovecraft Lover

Lovecraft Lover

    Engine screaming ^_^

  • Заглянувший в кошмар™
  • ФишкаФишкаФишкаФишкаФишкаФишкаФишка
  • 3 479 Сообщений:

Опубликовано 15 Октябрь 2006 - 10:40

посмотрел скрины... ну и дрянь
  • 0

#92 Wialenove

Wialenove

    Неистовый

  • Sentinels
  • 4 444 Сообщений:

Опубликовано 15 Октябрь 2006 - 17:20

http://www.youtube.c...Y47oIEFEiEMd5eN - качаем прямо с этой прямой ссылки. 7 метров.
  • 0

#93 knwlss

knwlss

    untitled

  • Samael
  • 3 444 Сообщений:

Опубликовано 27 Октябрь 2006 - 17:26

Как вы знаете совсем недавно Climax LA лишилась небольшой части своих сотрудников, что сразу вызвало несколько настороженную реакцию у публики, которая с нетерпением ждала появления в продаже Silent Hill Origins для PSP. Как сообщает Kotaku, сейчас у игры весьма незавидное положение.

Руководство студии каким-то образом сумело дотянуть все работы до последнего, наплевав на качество, не сообщив ничего издателям из Konami. Японцы до последнего времени были полностью уверены, что их будет ждать нормальная игра для карманной платформы, рассчитанная почти на восемь часов геймплея. Как оказалось позже, авторам пришлось значительно уменьшить уровни, сократив время на доработку. Так что сейчас Silent Hill Origins предлагает от силы три-четыре часа на полное прохождение.

http://www.3dnews.ru...m-186783/print/

Late last week Climax LA sacked half of their employees in a move GameSpot called a "tweak", but at least one insider says was really just an attempt to salvage the disastrous development of Silent Hill Origins for the PSP and keep it under Climax's umbrella. The project has been transferred to Climax's Solent studio in the UK.

While the 16 employees who were laid off were given ample warning that another shoe was about to drop last week, the problem with development of the game apparently started back in December when work on the game first started.

Early on management in charge of the game's development made a bad call that lead to the team not getting their hands on a working engine until June of this year, according to a mole.


The same managers were reluctant to hire new employees despite that poor planning and employee treatment were causing the company to "hemorrhage" employees, including the lead designer and lead artist, according to the insider.

Because of those setbacks, the mole says, the game had been cut extensively to try and meet the increasingly unrealistic deadlines. Origins, once envisioned as a robust PSP game that would take eight hours to complete, has been shriveled down to a handful of much smaller levels and three to four hours of gameplay, the mole says.

Many of these difficulties were hidden from publisher Konami by management until a few weeks ago, when they were finally told the truth. Konami was understandably disappointed because the project would miss fiscal 2006 entirely as a result of the needed delays, and employees were told there were "no assurances" that the Origins project would continue. Last Wednesday, employees were told there would be lay-offs and given envelopes with an appointment time. In those appointments they were told whether or not they would have a job by the company's CFO, which most had never met.

The laid-off employees, some of which had only started a week prior, were each given a week's severance. Some of those who remain will help transition the now hobbled version of Origins to Climax's Solent studio in the UK, where expectations are the game will continue to suffer, the source said.

The rest will then wrap up their development of Steel Horizons and the studio will likely be effectively shuttered, leaving only a shell office for meetings with LA-based publishers, according to the mole.

While the company told GameSpot that there was a third project in the concept phase, the mole says none of the employees were aware of it and that even current staffing couldn't develop a new game.

http://www.kotaku.co...gins-209349.php
  • 0

#94 Teenolan

Teenolan

    Arseny Yamamura

  • Заглянувший в кошмар™
  • ФишкаФишкаФишка
  • 239 Сообщений:

Опубликовано 28 Октябрь 2006 - 20:47

Посмотрел ролик (с).

ИМХО, в Suffering'е от СХ и то больше было, а увиденное именно эту игру довольно живенько и выдергивает из закромов памяти.
КГ/АМ.
  • 0

#95 Георгий Старков

Георгий Старков

    Внезапно живой :)

  • Заглянувший в кошмар™
  • ФишкаФишкаФишкаФишкаФишкаФишка
  • 1 706 Сообщений:

Опубликовано 31 Октябрь 2006 - 04:09

Цитата
Как сообщает Kotaku, сейчас у игры весьма незавидное положение.

Знаете, я даже рад этой новости. Возможно, это послужит Конами уроком, что не стоит передоверять Сайлент каким-то американским "Климаксам". Долой SHO, ждём SH5. :)
  • 0

#96 Line'ART

Line'ART

    Свежая кровь

  • Рождённые
  • Фишка
  • 19 Сообщений:

Опубликовано 03 Ноябрь 2006 - 22:03

В семье не без урода. crazy.gif Вот мы его и дождались. Игра по видеороликам не представляет собой атмосферный ужас. Ведь во многом благодаря живой работе камер и строилась атмосфера игры. А тут - просто компьютерная игра. :cryby:
  • 0

#97 knwlss

knwlss

    untitled

  • Samael
  • 3 444 Сообщений:

Опубликовано 04 Ноябрь 2006 - 22:24

В ответ на электронное письмо интересующегося фаната представитель "Climax" Steve Merret опроверг слухи о проблемах с разработкой игры и потвердил, что "Silent Hill Origins" должен выйти в начале 2007 года, как и запланировано.

http://silenthillorigins.com/
  • 0

#98 Teenolan

Teenolan

    Arseny Yamamura

  • Заглянувший в кошмар™
  • ФишкаФишкаФишка
  • 239 Сообщений:

Опубликовано 05 Ноябрь 2006 - 14:33

О нет! а я уж начал было надеяться...)))
  • 0

#99 knwlss

knwlss

    untitled

  • Samael
  • 3 444 Сообщений:

Опубликовано 16 Ноябрь 2006 - 18:52

Интервью с Уилльямом Оертелем из декабрьского номера журнала PLAY:

Цитата
Play:I'm personally really excited about this game, as it's the first time we'll be able to see the Silent Hill world through different eyes, so to speak. How did this project come about?
Oertel: Well, it came about because my boss said he wanted to do it (laughs). I was already working on Silent Hill Experience, which was a PSP multimedia title. I wasn't sure what the plans in Japan were for future versions of Silent Hill, but my boss was really positive about handheld platforms and felt this was a good idea. I knew it was doable -- we showed the playable back at Leipzig, and I felt that alleviated a lot of concerns as to whether it was possible to do Silent Hill on a portable. Whether the graphical fidelity is there, the atmosphere and so on.

I'm curios how much input Team Silent has on this game. Did they set a story down in stone, or leave wiggle room for original contributions?
Oertel: The scenario wasn't written by Team Silent. We talked with Alira Yamaoka about the stor, but it was very much hands off. They gave us alot of leeway.

Would you say it was ccollaborative?
Oertel:Somewhat. Team Silent is working on their own project in Japan, so the story was really left to us to come up with. We talked about whether we'd do a sequel or a prequel...in fact, the original idea was to do a remake of Silent Hill 1. But when we looked at how much work that would be -- redoing all the graphics from scratch -- we decided to do something that updated the history of the series rather than repeating it.

With this game being a prequel, does it start at a point in time when Silent Hill was a "normal" town? Will we see its transformation into nightmare?
Oertel: At this point...there's already fog (laughs). So no, it's not a normal town. It's not quite yet where Silent Hill 1 is at, but it;s not a happy town yet.

Will the ending of 0rigins lead directly into the story of 1?
Oertel: Yeah. There's a definite connection.

What about the controversial laser sght we saw in some early screenshots?
Oertel: The laser is gone (laughs). That was an early development thing, and I don't thik it worked to well. We've found another way of doing the aiming.

Can you tell us a little more about the barricade system we've heard about? Does it become necessary to block off access to enemies to proceed?
Oertel: That was the original plan...that enemies would chase after tou and you'd have to trap them in other rooms to be able to proceed. It was almost going to be a kind of puzzle element. It proved to be very difficult to implement. The design would have taken alot of time, so that part is no longer in the game. It would have been a nice feature to have, but we just ran out of time. It was either...we could have a great barricade game, or a great Silent Hill game (laughs)

...Is the control scheme substantially different?
Oertel: It's sort of by necessity. On the PSP you have more limited controls -- just the one analog nub and two shoulder buttons. Still, I wouldn't say it;s a run-'n'-gun.

So it's not, say, a Resident Evil 4.
Oertel: Hmm...there's just so many ideas out there now, whatever you do it's going to seem like you're copying something. There are only so many control schmes and so many camera angel, so it's bound to look like something that's come out in the past. Because of the small screen we had to bring the camera in closer, just to be able to see what's in front of you (laughs). In terms of the action elements...when you use a firearm, you can't move the chracter around. You're not going to be running down a hallway, pistol in each hand, Matrix-style.

Will 0rigins retain the classic flashlight/radio combination?
Oertel: The flashlight yes, the radio will have some modifications. There will be the static, but we'll also have a visual indicator of some sort. I think we have to, since it's a handheld game.

How about the inventory system? Will it be more in line with the system from 1-3, or more like 4's?
Oertel: It's still under dicussion. You're not going to have chests or anything. You'll never have to leave items somewhere and go back and get them. However it turns out, all your stuff will always be available to you.

Since the game is tied in closely with 1, will we see the return of familiar locales from that game?
Oertel: Yes. If you picture the map of the town, it;s like a rectangle...let's say we have one street here, a part of Old Silent Hill people have seen from the first game. Adjacent to that are areas we've never seen...somewhere been two thirds to four fifths of the areas are new.

Will Travis travel to the Toluca Lake district of Silent Hill, or is the game mostly in the old town?
Oertel: It's all Old Silent Hill.

Everything in the trailers so far looks very classically Silent Hill. What atre some of the new areas we'll be seeing?
Oertel: We have Alchemilla Hospital from Silent Hill 1, but also a hotel, a theater, a meat-packing plant, a mental institution...and another area I can't talk about (laughs).

Let's talk about the soudtrack. I heard Akria Yamaoka (Ed. Note -- original series composer) was involved.
Oertel: yeah, he wrote the whole soundtrack -- all 15 songs. Akira's a huge part of Silent Hill. His music features so prominently. It's almost not video game music, in some respects. He delivers so much emotion, feeling and texture. You can really feel what the characters are experiencing through his music. Of the 15 tracks, four are vocal songs.

It's been a great interview, but our time is up. Any final words for the fans?
Oertel: We've looked really hard at the previous games and are committed to making a faithful Silent Hill. There will be some changes that people will have to accept, but everyone's goal is to have a complete Silent Hill experience for the PSP.


Резюме:
- Похоже, что Тим Сайлент работают над СХ5 на данный момент
- Сценарий СХ0 был написан не Тим Сайлент
- Изначально планировалось создать римейк СХ1 Silent Hill: Original Sin, но потом проект превратился в приквел Silent Hill Origins
- Концовка СХ0 будет связана напрямую с СХ1
- Лазерный прицел исчез
- Баррикадная система тоже исчезла
- В игре будет фонарик и модифицированное радио
- В саундтреке СХ0 15 треков. 4 из них песни. Все композиции написаны Ямаокой.
  • 0

#100 W.S.

W.S.

    Свежая кровь

  • Рождённые
  • Фишка
  • 8 Сообщений:

Опубликовано 19 Ноябрь 2006 - 23:27

тим сайлент щас баклуши бьёт,они без Ямаоки сана ничё делать не будут,а он саундрек к ентой порнографии пишет(Я имею ввиду ориджинс),исчезнет лазерный прицел ,как, неееееееееееет :fear2:
Как же теперь монстряков и гангстеров и полицию отстреливать будем,А вертолёт полицейский,его ж с прицелом проще сбить будет,блин а я думал как в хитмане самонаводящийся лазерный прицел будет,А баррикадня система этож такая фишка можно было бы монстрюков баррикадировать что-бы они не куда не вылезли и издеваться над ними,ну да черт с ней я всё таки "надеюсь"климакс дадут возможность угонять бесхозные тачки которых в Сх навалом а то чё добру пропадать,может ещё разрешат свою банду из монстряков(Или людей с тьмой в душе и на лице_нигеров)собирать.Чтож ждём новых опусов Gta silent hill stories ориджинс for psp!!!!!!!11 crazy.gif :roll2:
  • 0

#101 psp maniak

psp maniak

    Свежая кровь

  • Рождённые
  • Фишка
  • 3 Сообщений:

Опубликовано 22 Ноябрь 2006 - 21:59

Цитата(Line'ART @ Friday, 03 November 2006, 22:03) [snapback]271516[/snapback]

Игра по видеороликам не представляет собой атмосферный ужас. Ведь во многом благодаря живой работе камер и строилась атмосфера игры. А тут - просто компьютерная игра.

1) psp-не комп и не икс коробка
2) ночь, одеяло, крутые наушники и инфаркт обеспечен 36.gif
  • 0

#102 atomax

atomax

    Свежая кровь

  • Заблудшие души
  • Фишка
  • 26 Сообщений:

Опубликовано 30 Ноябрь 2006 - 12:49

чего вы так все быстро сдались? нам пока показали только гейплей, который, имхо, никогда не был сильной частью сериала
с нетерпение ждем первых роликов на движке и намеков на сюжетную линию sleep.gif
  • 0

#103 -Dan|ger|ous-

-Dan|ger|ous-

    Свежая кровь

  • Рождённые
  • Фишка
  • 2 Сообщений:

Опубликовано 30 Ноябрь 2006 - 18:22

Как сказали на одном форуме:
"...фильм Silent Hill тоже шедевр. Просто фанаты СХ зажрались и очень многого хотят от разрабов.
Сколько людей столько и мнений. Если бы разработчики слушали мнения каждого, игра бы вышла лет через 10. И вот тогда точно стала полной фигнёй. Знайте, что лень есть у всех, даже у разработчиков.
А вобще - как вы себя настроите сейчас, так вы и воспримите игру. Если вы думаете, что она будет дерьмом, то она для вас дерьмом и окажется. А остальные просто будут наслаждаться игрой..."
Полностью согласен с данным высказыванием.

Изменено: -Dan|ger|ous-, 30 Ноябрь 2006 - 18:24

  • 0

#104 Deilcuper

Deilcuper

    Свежая кровь

  • Заблудшие души
  • Фишка
  • 12 Сообщений:

Опубликовано 01 Декабрь 2006 - 19:41

туфта а не высказываник.фильм по SH хорош тем что он есть ,а по тому что внутри это еще тот шерпотреб.SH для psp будет и это хорошо.......но будет опять же шерпотреб.почему?все просто :
1-это psp .ручная приставка которая расчитана не на хардкорных прогеймеров а на 10и 15и минутные промежудки игры.
2-игру делают Климаксы а не Сайлент Тим,а все что не от сайлент тима по sh то всегда не то что должно быть(комиксы фильмы и игры для пСпы)

имхо
  • 0

#105 Vetal666

Vetal666

    Выживший

  • Рождённые
  • ФишкаФишка
  • 97 Сообщений:

Опубликовано 06 Декабрь 2006 - 00:42

Судя по видео игра не такая уж и плохая, однако монстров следовало-бы перерисовать, ибо они мне напоминают Tyranta из Резидента (может всему виной вездисущая Амбрелла smile.gif ) и абсолютно не вписываються в тамошние интерьеры, которые, хочу заметьтить выплнены на отлично. И еще, рад что саундтрек останеться Ямаоковским-приятно.
  • 0